Вітаю Вас на цій сторінці блогу!
* навичка читання мовчки оцінюється 1 балом, якщо учень читає текст мовчки без артикуляції/тихого промовляння слів та прочитав його повністю за 3 хвилини; якщо учень прочитав менше половини тексту, він не отримує жодного балу;
ІІ варіант підсумкової контрольної роботи для державної атестації з математики має формуватись з тестових завдань (відкритого і закритого типу), серед яких обовʼязково одна задача на три дії та одне завдання з геометричним матеріалом.
* якщо неправильно виконано одну дію задачі, її розв’язання оцінюється 2 балами, якщо неправильно виконано дві дії – 1 балом;
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
№ 1/9-185 від 27 березня 2018 року
Управління (департаменти) освіти
і науки обласних, Київської міської
державних адміністрацій
і науки обласних, Київської міської
державних адміністрацій
Інститути післядипломної
педагогічної освіти
педагогічної освіти
Щодо проведення
державної
підсумкової атестації у закладах
загальної середньої освіти
в 2017/2018 навчальному році
підсумкової атестації у закладах
загальної середньої освіти
в 2017/2018 навчальному році
Шановні колеги!
Міністерство освіти і
науки надсилає для практичного використання орієнтовні вимоги до змісту
атестаційних завдань для проведення державної підсумкової атестації у закладах
загальної середньої освіти в 2017/2018 навчальному році, підготовлених спільно
з Національною академією педагогічних наук України та Інститутом модернізації
змісту освіти. Просимо довести їх до відома керівників закладів загальної
середньої освіти та вчителів.
Рекомендації щодо
особливостей проведення державної підсумкової атестації у закладах загальної
середньої освіти в 2017/2018 навчальному році надіслано листами Міністерства
освіти і науки України від 15 січня 2018 p. № 1/9-27 (щодо
особливостей проведення ДПА з іноземних мов) та від 31 січня 2018 р. № 1/9-66 «Про
організоване завершення 2017/2018 н. p. та особливості проведення ДПА у
закладах загальної середньої освіти».
З повагою
заступник міністра Р. В. Греба
заступник міністра Р. В. Греба
ЗАТВЕРДЖУЮ
директор департаменту загальної
середньої та дошкільної освіти
Міністерства освіти і науки України
Ю. Г. Кононенко
Орієнтовні вимоги
до змісту атестаційних завдань для
проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців)
у системі загальної середньої освіти у 2017/2018 навчальному році
до змісту атестаційних завдань для
проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців)
у системі загальної середньої освіти у 2017/2018 навчальному році
Орієнтовні вимоги до змісту
атестаційних
робіт для учнів 4 класу
Атестація з кожного
предмета проводиться письмово у формі підсумкових контрольних робіт.
Підсумкові контрольні роботи укладають учителі початкових класів/методичні
об’єднання вчителів початкових класів за єдиними завданнями для усіх класів
паралелі відповідно до орієнтовних вимог до змісту атестаційних завдань.
Атестаційні матеріали, що містять підсумкові контрольні роботи з української
мови і математики у двох варіантах, погоджує педагогічна рада і затверджує
керівник закладу освіти.
Контрольні роботи
проводяться відповідно до календарного планування на другому чи третьому уроці,
окрім понеділка і п'ятниці, а також днів перед і після святкових.
Звертаємо увагу на те,
що у разі відсутності учня (вихованця) в день проведення державної підсумкової
атестації у Класному журналі у колонці під датою її проведення фіксують
відсутність учня.
На проведення контрольної
роботи відводиться 1 академічна година (один урок): 5 хв. – на пояснення змісту
роботи та інструкції щодо її виконання і 35 хв. – на її виконання.
Оцінювання підсумкових контрольних робіт здійснюється
відповідно до «Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у
системі загальної середньої освіти» (наказ Міністерства від 13.04.2011 № 329, зареєстрований у
Міністерстві юстиції України 11 травня 2011 року за
№ 566/19304) та Орієнтовних вимог до контролю та
оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи (наказ Міністерства
освіти і науки України від 19.08.2016 № 1009 «Про внесення
змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 21.08.2013 № 1222»).
Зміст завдань для підсумкових контрольних робіт
формується відповідно до державних вимог щодо навчальних досягнень
учня/учениці, визначених чинними навчальними програмами для 1-4 класів закладів
загальної середньої освіти.
При підготовці завдань
для підсумкової контрольної роботи необхідно враховувати такі аспекти:
·
перевірці підлягає
навчальний матеріал, що опановувався учнями впродовж навчання в початковій
школі;
·
контрольна робота
повинна містити компетентнісно-орієнтовані завдання різних рівнів складності;
·
кількість і обсяг
завдань мають бути оптимальними для виконання впродовж часового проміжку,
відведеного на контрольну роботу;
·
тестові завдання бажано
формулювати в одному стилі: або у формі запитання, або спонукання;
·
завдання для проведення
підсумкової контрольної роботи готують у двох рівноцінних варіантах.
Особливості конструювання змісту
атестаційної роботи з української мови
Атестаційна контрольна
робота з української мови є інтегрованою і містить завдання на перевірку
результатів навчання з української мови і літературного читання. Завдання на
перевірку сформованості навички читання, розуміння прочитаного, уміння
працювати з текстом, використовуючи визначені програмою літературознавчі
поняття; перевірку орфографічних і пунктуаційних умінь, навичок застосування
знань про мову і мовлення, мовних умінь; побудову зв’язного висловлювання
формуються на основі єдиного художнього або науково-художнього тексту. Для
перевірки орфографічних і пунктуаційних умінь укладачі контрольної роботи
обирають в тексті для читання логічно завершену частину для списування, в якій
25% слів містять вивчені орфограми, і оформлюють її з пропусками цих орфограм.
З метою забезпечення умов цілісного сприйняття тексту, який будуть
опрацьовувати учні, рекомендуємо розпочати контрольну роботу з опрацювання
частини для списування, а саме: прочитати її і вставити пропущені букви. Далі
організовують перевірку навички читання мовчки таким чином:
·
учитель пропонує дітям
взяти в руки олівці;
·
за вказівкою вчителя
діти починають читати текст (мовчки);
·
через 3 хвилини вчитель
зупиняє читання і пропонує поставити олівцем крапку над словом, на якому
зупинився читати учень;
·
учитель пропонує дітям
продовжити читання тексту до кінця.
Після повного прочитання
тексту учням пропонується виконувати завдання у порядку зручному дитині.
Зміст підсумкової
контрольної роботи може бути сконструйовано у двох варіантах (за вибором
учителя). В обох варіантах перше завдання представлено текстом для читання.
І варіант підсумкової контрольної роботи з
української мови формується з тексту для читання, визначеної у ньому
частини для списування (з пропущеними орфограмами) для виявлення правописних
умінь, трьох завдань до тексту для перевірки розуміння його змісту і вміння
працювати з текстом (одне з яких на перевірку практичного засвоєння
літературознавчих понять; друге – на перевірку сформованості умінь визначати
основну думку, тему твору/встановлювати послідовність подій/встановлювати
взаємозв’язки фактів, подій/характеризувати вчинки дійових осіб; третє – на
перевірку сформованості уміння пояснювати зображувальні можливості художнього
слова для описів природи, зовнішності персонажів, характеристики героїв), трьох
завдань за змістом тексту для перевірки навичок застосування знань про мову і
мовлення, мовних умінь (одне з яких на визначення/групування/класифікацію
мовних одиниць, друге – на доповнення/побудову/трансформування речень/зв’язок
слів у реченні; третє – на утворення форм слів, що належать до різних частин
мови, за заданою умовою), творчого – на побудову зв’язного висловлювання за
змістом прочитаного тексту, у якому учень формулює власні оцінні судження.
Вимоги до формування змісту
І варіанту підсумкової контрольної роботи
з української мови
№
з/п
|
Види завдань
|
Кількість завдань
|
Кількість балів за кожне правильно виконане
завдання
|
Максимальна кількість балів
|
1.
|
Читання тексту мовчки. Пропонується текст
(незнайомий учням) для самостійного читання з мови навчання обсягом 300-330
слів, (для шкіл з навчанням мовами національних меншин – 220-250 слів).
Кількість слів, які потребують пояснення – не більше 2. Речення у тексті не
мають містити більше 12 слів. Стиль тексту – художній, науково-художній.
|
1
|
По 1 балу*
|
1 бал
|
2.
|
Завдання до тексту для перевірки розуміння
його змісту і вміння працювати з текстом
|
3
|
по 1 балу
|
3 бали
|
3.
|
Списування тексту з пропущеними орфограмами
обсягом 45-50 слів і кількістю орфограм 25% від загальної кількості
слів у тексті, у тому числі 2 слова з переліку передбачених у програмі
слів, значення, вимову і написання яких учні мають запам’ятати. Текст не має
містити більше 2 слів на орфограми, вивчення яких не передбачено програмою
початкової школи**
|
1
|
по 3 бали**
|
3 бали
|
4.
|
Завдання до тексту для перевірки мовних
знань
|
3
|
по 1 балу
|
3 бали
|
5.
|
Творче завдання до тексту: побудова
зв’язного висловлювання з 3-4 речень (для шкіл з навчанням мовами
національних меншин – 2-3 речень
|
1
|
по 2 бали***
|
2 бали
|
Разом
|
9
|
-
|
12 балів
|
ІІ
варіант підсумкової контрольної роботи з української мови
відрізняється від І варіанту тим, що для перевірки розуміння його змісту і
вміння працювати з текстом та для перевірки навичок застосування знань про мову
і мовлення, мовних умінь розробляють тестові завдання закритого типу (на вибір
однієї відповіді з трьох пропонованих), відкритого типу (з короткою відповіддю
і на встановлення послідовності або відповідності для перевірки мовних знань).
Змістове наповнення цих завдань добирається відповідно до наданих рекомендацій
до І варіанту підсумкової контрольної роботи.
Завдання для до формування змісту ІІ варіанту
підсумкової контрольної роботи з української мови
№
з/п
|
Види завдань
|
Кількість завдань
|
Кількість балів за кожне правильно виконане
завдання
|
Максимальна кількість балів
|
1.
|
Читання тексту мовчки. Пропонується текст
(незнайомий учням) для самостійного читання з мови навчання обсягом 300-330
слів, (для шкіл з навчанням мовами національних меншин – 220-250 слів).
Кількість слів, які потребують пояснення – не більше 2. Речення у тексті не
мають містити більше 12 слів. Стиль тексту – художній, науково-художній.
|
1
|
По 1 балу*
|
1 бал
|
2.
|
Завдання закритого типу з вибором однієї
відповіді серед трьох пропонованих варіантів для перевірки розуміння змісту
прочитаного тексту і вміння працювати з текстом
|
1
|
по 1 балу
|
1 бал
|
3.
|
Завдання відкритого типу на встановлення
послідовності або відповідності між 6 компонентами для перевірки
розуміння змісту прочитаного тексту і вміння працювати з текстом
|
1
|
по 1 балу
|
1 бал
|
4.
|
Завдання відкритого типу з короткою
відповіддю для перевірки розуміння змісту прочитаного тексту і вміння
працювати з текстом
|
1
|
по 1 балу
|
1бал
|
5.
|
Списування тексту з пропущеними орфограмами
обсягом 45-50 слів і кількістю орфограм 25% від загальної кількості
слів у тексті, у тому числі 2 слова з переліку передбачених у програмі
слів, значення, вимову і написання яких учні мають запам’ятати. Текст не має
містити більше 2 слів на орфограми, вивчення яких не передбачено програмою
початкової школи
|
1
|
по 3 бали**
|
3 бали
|
6.
|
Завдання закритого типу з вибором однієї
відповіді серед трьох пропонованих варіантів для перевірки мовних знань
|
1
|
по 1 балу
|
1 бал
|
7.
|
Завдання відкритого типу на встановлення послідовності
або відповідності між 6 компонентами для перевірки мовних знань
|
1
|
по 1 балу
|
1 бал
|
8.
|
Завдання відкритого типу з короткою
відповіддю для перевірки мовних знань
|
1
|
по 1 балу
|
1 бал
|
9.
|
Творче завдання: побудова зв’язного
висловлювання з 3-4 речень (для шкіл з навчанням мовами національних меншин –
2-3 речень**
|
1
|
по 2 бали***
|
2 бали
|
Разом
|
9
|
-
|
12 балів
|
* навичка читання мовчки оцінюється 1 балом, якщо учень читає текст мовчки без артикуляції/тихого промовляння слів та прочитав його повністю за 3 хвилини; якщо учень прочитав менше половини тексту, він не отримує жодного балу;
** у творчому завданні виставляють по 1 балу за
зміст висловлювання з урахуванням використовуваної лексики та наявності оцінних
суджень, грамотність, де враховують помилки лише на ті правила, вивчення яких
передбачено навчальною програмою.
Особливості конструювання
змісту
атестаційної роботи з математики
Зміст підсумкової
контрольної роботи може бути сконструйовано у двох варіантах (за вибором
учителя).
І варіант підсумкової контрольної роботи з математики має
формуватись з таких основних завдань: складеної задачі на 3 дії; виразу з
багатоцифровими числами на визначення порядку дій (з дужками); на порівняння і
перетворення величин; знаходження частини від числа; застосування геометричного
матеріалу.
Роботу учень письмово
оформлює на листочках зі штампом школи, дотримуючись вимог оформлення письмових
робіт з математики. Усі письмові обчислення до завдань мають виконуватись у
зошиті.
Вимоги до формування
змісту І
варіанту підсумкової контрольної роботи з математики
№
з/п
|
Види завдань
|
Кількість завдань
|
Кількість балів за кожне правильно виконане
завдання
|
Максимальна кількість балів
|
1.
|
Задача на три дії
|
1
|
по 3 бали*
|
3 бали
|
2.
|
Знаходження значення виразу (з дужками) з
багатоцифровими числами, що передбачає визначення порядку дій
|
1
|
по 2 бали**
|
2 бали
|
3.
|
Порівняння чисел і величин та перетворення
величин
|
2
|
по 1 балу
|
2 бали
|
4.
|
Знаходження частини від числа
|
1
|
по 1 бали
|
1 бал
|
5.
|
Геометричний матеріал
|
1
|
по 2 бали**
|
2 бали
|
6.
|
Творче завдання або завдання з логічним
навантаженням
|
1
|
по 2 бали
|
2 бали
|
Разом
|
7
|
-
|
12 балів
|
ІІ варіант підсумкової контрольної роботи для державної атестації з математики має формуватись з тестових завдань (відкритого і закритого типу), серед яких обовʼязково одна задача на три дії та одне завдання з геометричним матеріалом.
Частину роботи (задачу і
геометричний матеріал) учень письмово оформлює на аркушах зі штампом школи,
дотримуючись вимог оформлення письмових робіт з математики. Тестові завдання
виконує на окремому аркуші з тестовими завданнями, виданому вчителем. Усі
письмові обчислення до завдань мають виконуватись відповідно у зошиті і на
аркуші з тестами.
Завдання для до формування змісту
ІІ варіанту підсумкової контрольної роботи з
математики
№
з/п
|
Види завдань
|
Кількість завдань
|
Кількість балів за кожне правильно виконане
завдання
|
Максимальна кількість балів
|
1.
|
Завдання закритого типу з вибором однієї
відповіді серед трьох пропонованих варіантів ***
|
3
|
по 1 балу
|
3 бали
|
2.
|
Завдання відкритого типу на встановлення
послідовності або відповідності між 6 компонентами***
|
2
|
по 2 бали**
|
4 бали
|
3.
|
Завдання відкритого типу з короткою
відповіддю ***
|
1
|
по 2 бали**
|
2 бали
|
4.
|
Завдання відкритого типу з розгорнутою
відповіддю
|
1
|
по 3 бали**
|
3 бали
|
Разом
|
8
|
-
|
12 балів
|
* якщо неправильно виконано одну дію задачі, її розв’язання оцінюється 2 балами, якщо неправильно виконано дві дії – 1 балом;
** якщо завдання виконано частково, воно
оцінюється 1 балом.
***контрольна робота має містити одне завдання з
геометричним матеріалом, яке може бути подано в одному з позначених ***
пунктів.
Математика
9 клас
Державна підсумкова
атестація з математики проводиться за програмами,
затвердженими Міністерством освіти і науки України, а саме: «Математика. 5-9
класи» та «Навчальна програма для поглибленого вивчення математики в 8-9 класах
загальноосвітніх навчальних закладів», розміщені на сайті МОН.
Для проведення державної
підсумкової атестації готують не менше 10 варіантів контрольних робіт (якщо
кількість учнів в класі менша 10, то по одному варіанту на кожного учня). Для
учнів загальноосвітніх класів пропонується поділити роботу на 3 частини.
Перша частина – 10-12 завдань у тестовій формі з однією
правильною відповіддю на кожне завдання. Для кожного тестового завдання
рекомендується подати 4-5 варіантів відповіді. Завдання з вибором відповіді
вважається виконаним правильно, якщо в роботі указана тільки одна літера, якою
позначена правильна відповідь. При цьому учень не повинен наводити будь-які
міркування, що пояснюють його вибір.
Друга частина атестаційної роботи може складатися із 4-6
завдань відкритої форми з короткою відповіддю. Такі завдання вважаються
виконаними правильно, якщо записана правильна відповідь (наприклад: число,
вираз, корені рівняння тощо). Усі необхідні обчислення, перетворення тощо учні
виконують на чернетках.
Третя частина атестаційної роботи може складатися з 3-4
завдань відкритої форми з розгорнутою відповіддю. Завдання третьої частини
вважаються виконаними правильно, якщо учень навів розгорнутий запис
розв’язування завдання з обґрунтуванням кожного етапу розв'язку та надав правильну
відповідь. Правильність виконання завдань третьої частини оцінює вчитель
відповідно до критеріїв і схеми оцінювання завдань з якими учні завчасно
ознайомлені.
Для класів з поглибленим
вивченням математики пропонується додати четверту частинуроботи.
Її рекомендується скласти із 3 завдань, що відповідають програмі поглибленого
вивчення математики.
У кожній із частин
атестаційної роботи рекомендується поєднати завдання з алгебри і геометрії у
орієнтовному відношенні 2 до 1. Також завдання мають охоплювати весь курс
математики 5-9 класу.
Завдання третьої та
четвертої частин атестаційної роботи учні виконують на аркушах зі штампом
відповідного загальноосвітнього навчального закладу.
Державна підсумкова
атестація з математики проводиться протягом 135 хв. для учнів загальноосвітніх
класів.
Учні класів з
поглибленим вивченням математики виконують атестаційну роботу протягом 180
хвилин.
При оцінюванні письмової роботи необхідно
користуватися критеріями оцінювання затвердженими наказом МОН від
21.08.2013 №
1222 «Про затвердження
орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у
системі загальної середньої освіти». Систему переведення балів у оцінку
обґрунтовують і оприлюднюють.
Моніторинг
знань учнів 4-х класів проведуть у квітні-травні
У
2018 році участь у моніторинговому дослідженні якості початкової освіти
візьмуть 9 500 четвертокласників із 368 закладів освіти всіх регіонів України.
Згідно
з наказом МОН, перший цикл моніторингового дослідження, у ході
якого буде проведена оцінка стану сформованості читацької та
математичної компетентностей учнів, відбудеться у 2018 році, і триватиме з
18 квітня до 16 травня.
За
інформацією Українського центру оцінювання якості освіти, на який покладено
проведення моніторингу, одним із завдань дослідження стане фіксація результатів
навчальних досягнень учнів 4-х класів напередодні впровадження нового стандарту
початкової освіти, а також системне відслідковування в наступних циклах змін,
що відбуватимуться після запровадження нових підходів до навчання, аби оцінити
перебіг освітньої реформи.
Завдання,
які використовуватимуться в ході дослідження, відповідатимуть чинним навчальним
програмам початкової школи, а також ураховуватимуть новації, запропоновані
Концепцію «Нова українська школа».
Виконання
завдань з читання передбачатимуть роботу учнів з текстами різних типів.
Завдання
з математики спрямовані на перевірку знань і вмінь учнів з таких тем: «Числа і
вирази», «Геометричні фігури і геометричні величини», «Вимірювання», «Робота з
даними».
Результати
окремих учнів, а також загальні результати закладів освіти, які візьмуть участь
у моніторинговому дослідженні, оприлюднюватись не будуть.
Наказ МОН України № 1/9-66 від 31 січня 2018
року
Про організоване завершення 2017/2018 н. р. та особливості
проведення ДПА у закладах загальної середньої
освіти
Шановні колеги!
Відповідно до частини
3 статті 16 Закону України «Про загальну середню освіту» структуру навчального року встановлює заклад загальної
середньої освіти.
Державна
підсумкова атестація (далі - ДПА) в 2017/2018 навчальному році у закладах
загальної середньої освіти здійснюється відповідно до частини 8 статті 12 Закону України «Про освіту»,Положення
про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної
середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від
30 грудня 2014 року № 1547,
зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 лютого 2015, року за №
157/26602, та підпунктів 1, 3, 4, 5 пункту 2 наказу Міністерства освіти і науки
України від 31 липня 2017 р. №
1103 «Деякі питання проведення в 2018 році зовнішнього
незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної
загальної середньої освіти», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16
серпня 2017 року за № 1014/30882, із змінами.
ДПА
здобувачів повної загальної середньої освіти здійснюється у формі зовнішнього
незалежного оцінювання з 22 травня до 14 липня (основна і додаткова сесії) 2018
року.
Зважаючи на зазначене,
заклади загальної середньої освіти самостійно визначають строки проведення
державної підсумкової атестації учнів 4-их і 9-х класів, свята «Останній
дзвоник» та випускних вечорів.
ДПА здобувачів початкової освіти здійснюється
з метою внутрішнього моніторингу якості освіти у формі підсумкових контрольних
робіт з двох предметів: української мови (передбачає оцінювання результатів
навчання з української мови та читання) і математики. Для проведення ДПА в закладі
освіти використовуються єдині завдання, які укладають вчителі закладу освіти,
відповідно до затверджених Міністерством орієнтовних вимог до змісту
атестаційних завдань і затверджує керівник закладу освіти.
ДПА з української мови
учнів, які почали вивчати її в поточному навчальному році, здійснюється за
бажанням батьків (одного із батьків) або їх законних представників.
У закладах загальної
середньої освіти з навчанням або вивченням мов національних меншин учні можуть
додатково проходити ДПА з третього предмета: мови національної меншини. Рішення
про проведення ДПА з мови національної меншини приймається педагогічною радою
на підставі письмових звернень батьків (одного із батьків) або їх законних
представників і затверджується наказом керівника закладу освіти.
Результати ДПА не
враховуються при виставленні річних оцінок з предметів, з яких учень
(вихованець) проходив атестацію; оцінки за ДПА виставляються в Класному журналі
у колонку з написом "ДПА" без зазначення дати після колонки з написом
"Річна" та у табелі навчальних досягнень.
ДПА-2018 для 4 класу в Україні:
обов'язкові предмети, зміни та
новини
ДПА (також
відома, як державна підсумкова атестація) є підсумковим іспитом для учнів, які
закінчили навчання в молодшій школі. В рамках цього випробування всім
українським четвертокласників належить здавати свій перший в житті екзамен. ДПА
виявить рівень отриманих ними знань і стане гарантією переходу в середню
школу.
У ЗМІ просочилася
інформація, що ДПА буде замінена на ЗНО, тобто буде здаватися не в рамках
рідної школи, а на загальнодержавному рівні. Цілком природно, що такі чутки
породили хвилювання серед учнів та їх батьків. Давайте разом розберемося, як
буде проходити екзаменування в 2018 році, а також з'ясуємо, які предмети будуть
винесені на атестацію.
Чи замінять ДПА на ЗНО?
Не так давно в
пресі та на сторінках Інтернет-ЗМІ з'явилася інформація, що з вересня 2018 року
учні 4-х та 9-х класів українських шкіл здаватимуть обов'язкові іспити у
вигляді ЗНО. Інновація пояснювалося переходом на нову концепцію шкільної
освіти, згідно з якою навчання з 1 по 4 класи вважається першим освітнім
циклом, з 5 по 9 класи – другим, а навчання в старшій школі (період з 10 по 12
класи) – третім.
При цьому старша
школа буде давати учням профільну освіту на базі гімназій, академічних ліцеїв і
професійних коледжів. Перехід на нову освітню ступінь передуватиме державне екзаменування у вигляді незалежного зовнішнього тестування знань.
Заспокоюємо стурбованих
батьків: у вересні 2017 року з'явилася офіційна інформація, що в 2018
навчальному році ніяке всеукраїнське тестування у формі ЗНО для учнів 4-х та
9-х класів проводити не будуть. Тим паче, Міністерство освіти за допомогою Центру
оцінки знань може організувати пілотне тестування, для якого залучать близько
6000 школярів. Отже, поки що можна готуватися до звичайного ДПА.
Особливості ДПА для 4 класу
На підсумкову
атестацію для учнів молодшої школи винесені такі предмети:
українська
мова;
математика;
літературне читання.
літературне читання.
Дати іспитів
затверджуються індивідуально в кожній окремо взятій школі. Остаточний розклад буде
відомий в квітні 2018 року.
Основні положення екзаменації:
-
ДПА проходить у письмовій формі, а завдання для неї розробляють
учителі-предметники, які орієнтуються на вимоги освітніх програм Міносвіти;
- учні пишуть роботу протягом одного уроку (45 хвилин);
- завдання для учнів можуть бути написані на звичайній дошці, спроектовані на електронну дошку або роздані учням у вигляді окремих листків-білетів;
- учні пишуть роботу протягом одного уроку (45 хвилин);
- завдання для учнів можуть бути написані на звичайній дошці, спроектовані на електронну дошку або роздані учням у вигляді окремих листків-білетів;
-
атестаційні роботи повинні містити навчальний матеріал, який був вивчений
учнями в рамках шкільної програми, а завдання повинні мати різні рівні
складності і носити комплексний характер.
Розглянемо особливості структури і змісту кожного з іспитів.
ДПА з
української мови
Білети можуть бути розроблені за однією із двох
можливих схем. Перша схема
передбачає диктант або текст для переписування, в якому пропущені деякі
орфограми. Робота будується так, щоб учень міг показати свої навички в
правописі, мовленнєві навички, творчі здібності та вміння зв'язно висловлювати
думки, тому в неї будуть включені додаткові завдання, спрямовані на виявлення
та оцінку всього вище переліченого.
Один з іспитів перевірить
знання школярами рідної мови – української.
Міністерство
освіти рекомендує таку структуру роботи:
- диктант або текст для переписування об'ємом від 50 до 55 слів. У тексті повинно бути пропущено близько 25% слів, у тому числі орфограм, що представляють собою виключення з правил. Диктант або текст можуть бути оцінені в 6 балів.
- диктант або текст для переписування об'ємом від 50 до 55 слів. У тексті повинно бути пропущено близько 25% слів, у тому числі орфограм, що представляють собою виключення з правил. Диктант або текст можуть бути оцінені в 6 балів.
-
завдання до тексту, які перевіряють мовні знання
і вміння учнів. Всього таких завдань може бути 4 кожне з яких оцінюється в 1
бал.
-
завдання творчого характеру, що передбачає формулювання 3-4 пропозицій.
Дана частина роботи може принести ще 2 бали.
Друга форма роботи передбачає
комбінацію диктанту (або тексту з пропущеними словами) і тестів, які перевірять
правопис та мовленнєві навички учнів. Міносвіти рекомендує такий зміст
роботи:
-
диктант або текст для переписування об'ємом від
25 до 30 слів. У тексті повинно бути пропущено близько 25% слів, у тому числі
орфограмм, що представляють собою виключення з правил. Диктант або текст
оцінюються в 3 бали.
-
завдання творчого характеру, що передбачає
формулювання 3-4 речень. Дана частина роботи може принести ще 2 бали.
-
тестові завдання закритого типу, у яких школяр повинен буде вибрати одну
вірну відповідь з трьох запропонованих. Кожен тест оцінюється в 1 бал.
- тести відкритого типу, на які потрібно дати коротку відповідь або встановити відповідність між шістьма компонентами. Ця частина складається з одного тесту і може принести учневі 2 бали.
- тести відкритого типу, на які потрібно дати коротку відповідь або встановити відповідність між шістьма компонентами. Ця частина складається з одного тесту і може принести учневі 2 бали.
-
тести відкритого типу з короткою відповіддю.
Такий тест також може бути тільки один і оцінюється в 2 бали.
Виконання
всіх видів робіт оцінюється в 12 балів максимум.
ДПА з літературного читання
Учитель має право
сформувати два види екзаменаційних білетів. Перший вид – це робота, в основі якої
знаходиться текст для читання про себе, а також завдання з даного тексту, які
перевіряють розуміння прочитаного, творчі здібності та вміння висловлювати
власну думку. Міносвіти рекомендує такі зміст і структуру роботи:
-
незнайомий учням художній текст, в якому
міститься від 330 до 390 слів. Кількість незнайомих слів не повинна перевищувати 2
одиниці. Максимальна довжина речень – 12 слів. Завдання оцінюється в 4
бали.
-
завдання, складене на основі тексту, який
перевіряє розуміння сенсу прочитаного і вміння працювати з текстом. Таких
завдань може бути 6 кожне оцінюється в 1 бал.
-
одне завдання творчого характеру, в якому
потрібно письмово висловити власну думку. Обсяг написаного повинен становити
2-3 пропозиції. За таку роботу можна заробити 2 бали.
Щоб успішно здати літературне читання,
потренуйтеся з дитиною заздалегідь.
Друга форма білетів заснована на тексті для читання і складених за нього тестових і творчих завдань. Пропонується дотримуватися такої структури:
- незнайомий учням художній текст, в якому міститься від 330 до 390 слів. Кількість незнайомих слів не повинна перевищувати 1 одиницю, а пропозиції повинні складатися не більше ніж з 12 слів. Завдання оцінюється в 4 бали.
Друга форма білетів заснована на тексті для читання і складених за нього тестових і творчих завдань. Пропонується дотримуватися такої структури:
- незнайомий учням художній текст, в якому міститься від 330 до 390 слів. Кількість незнайомих слів не повинна перевищувати 1 одиницю, а пропозиції повинні складатися не більше ніж з 12 слів. Завдання оцінюється в 4 бали.
-
тести закритого типу, в яких потрібно вибрати
одну відповідь з трьох запропонованих у квитку. Тестів може бути 2 - кожен приносить
1 бал.
-
тести, які передбачають, що учень дасть коротку відповідь. Завдання
оцінюється в 2 бали.
-
тести відкритого типу, в яких потрібно
встановити відповідність між 6 компонентами (1 тест, за який нараховується 2
бали).
-
творче завдання, в якому потрібно висловити свою думку щодо прочитаного
художнього тексту. Учень повинен написати 4-5 речень (1 завдання, яке
оцінюється в 2 бали).
Перевірка читання про себе здійснюється наступним чином – учням
пропонується взяти ручки чи олівці і починати читання по команді вчителя. По
закінченню трьох хвилин вчитель зупиняє читання, а школярі ставлять крапку біля
слова, на якому були змушені зупинитися. Учитель відзначає прогрес кожного
учня, а потім дає їм час дочитати до кінця, щоб мати можливість працювати з
завданнями, складеними на основі фрагмента. Максимум балів, який можна
отримати за всі завдання, дорівнює 12.
ДПА з математики
У даному випадку вчителям-предметникам також
дається вибір з двох можливих форм атестаційної роботи. Перша форма виглядає
наступним чином:
- завдання, в якому потрібно виконати три дії. Оцінюється в 3 бали.
- завдання, в якому потрібно виконати три дії. Оцінюється в 3 бали.
-
вираз з дужками, в якому потрібно працювати з
многоцифровыми числами і здійснювати дії в певному порядку (1 завдання 2
бали).
-
завдання на порівняння чисел і перетворення
величин (2 завдання по 1 балу за кожне).
-
завдання на знаходження частини від числа (1
завдання, яка оцінюється в 1 бал).
-
робота з геометричним матеріалом, що складається
з 2 завдань по 1 балу за кожне.
-
творча задача, в якій потрібно застосувати
логіку (1 завдання, яке оцінюється в 2 бали).
Друга форма математичного
іспиту відрізняється включенням тестової частини. Обчислення до тестів учень
повинен записувати і здавати разом з листочками тестування, щоб учитель бачив
хід виконання робіт.
Рекомендується
скласти білет з таких завдань:
-
тести відкритого типу, в яких потрібно
вибрати вірний варіант 1 з трьох запропонованих (3 теста по 1 балу).
-
тести відкритого типу, в яких потрібно
встановити послідовність чи знайти відповідності між компонентами (2 теста по 2
бали за кожне).
-
тести відкритого типу, що передбачають
коротку відповідь (1 завдання, яке оцінюється в 2 бали).
-
завдання, що передбачає розгорнуту
відповідь (1 завдання, за яку нараховується 3 бали).
Максимум
балів, який можна отримати за всі завдання, дорівнює 12.
Не запускайте математику з першого класу, щоб потім не завалити
ДПА!
Як підготуватися до ДПА?
(поради для
батьків)
Основна мета
батьків при підготовці до іспитів – заспокоїти дитину і не допускати зайвих
хвилювань. Звичайно, ДПА – це не звичайна контрольна робота. Але це і не ЗНО,
від якого багато в чому залежить майбутнє учня. Підготовка до підсумкової
атестації буде успішною, якщо дотримуватися декількох порад:
-
напишіть з
дитиною хоча б кілька диктантів та творів на теми, які йому цікаві. Така
робота допоможе зрозуміти, які помилки найчастіше допускає школяр, та
попрацювати над їх усуненням;
-
складіть план читання українських художніх
творів, щоб розвинути техніку читання про себе. Розпитуйте дитину про
прочитаний твір, щоб він прагнув не просто читати як можна швидше, але і
розуміти, про що йде мова;
- якщо ваша дитина пропустила якісь уроки в школі і не дуже добре розуміє наступний матеріал, сядьте з нею і розберіться у втрачених темах. Якщо цього не зробити, нерозуміння буде рости на зразок снігової кулі;
- якщо ваша дитина пропустила якісь уроки в школі і не дуже добре розуміє наступний матеріал, сядьте з нею і розберіться у втрачених темах. Якщо цього не зробити, нерозуміння буде рости на зразок снігової кулі;
-
за пару місяців до ДПА починайте повторювати
всю шкільну програму, щоб освіжити і закріпити знання.
Комментариев нет:
Отправить комментарий